Jako fotograf dostávám zakázky na základě své dosavadní tvorby. A protože jsem v minulosti v reklamách jel nejvíce styl glamour nebo portrétů (šperky apod.), vystačil jsem si primárně s artovými objektivy 85 mm, 135 mm od Sigmy a občas, když jsem potřeboval na fashion kratší sklo, sáhl jsem po svém starém zoomu 24-105 f4L IS USM. Samozřejmě, že bokeh, obrazová kvalita tohoto zoomu se nemůže rovnat pevným sklům 1.4 nebo 1.8 v kratších ohniscích a tak, namlsán kvalitou artových Sigmiček, rozhodl jsem se doplnit svůj batoh o krátké atrové sklo mého milovaného výrobce.
Začal jsem tedy testovat dva objektivy – 24mm F1.4 DG HSM Art (cca 22 tisíc Kč) a SIGMA 35mm F1.4 DG HSM Art (cca 23 tisíc Kč). A teď babo raď. Obě skla jsou kvalitativně na špičce ale jednou je mi 35mm dlouhá a jednou je mi 24 mm krátká. Nevěděl jsem absolutně které sklo si vybrat a pobračel jsem Zdeňkovi ze Sigmy, že prostě nevím. Že asi budu potřebovat oba. Zdeněk se pousmál a navrhnul mi, ať si vyzkouším jeden poměrně opomíjený kousek – 24-35mm F2 DG HSM Art (cca 27 tisíc Kč).
V zásadě mě zajímalo, jak moc velký kompromis v kvalitě to bude, jestli clona f2 bude stačit na krémový bokeh jako u pevných bratranců… Trochu skepticky, ale nasadil jsem si ho na foťák a začal fotit. Výsledky mě fakt dostaly a po několika foceních jsem se prostě ujistil, že tohle si nechám. Že kompromis je to nepatrný a vzhledem k užitné hodnotě toho skla je to parádní volba a ušetření 20 tisíc. Objektiv kreslí skvěle, na mém Canonu EOS 5DSR se chová ukázkově, ostření přesné, clona 2 mi zatím vždy úplně stačila. Takže odteď můžu fotit ty dlouhonohé fashion fotky nebo blízké portréty v kvalitě, jako jsem dosud nefotil a to je prostě super. Odfotil jsem jím kampaně pro Jawu, Livia Corsetti, Provoque nebo promo fotky fitness trenéra Vladimíra Koukala či editoriál s Miss Czech republic Karolínou Kopíncovou.
Kdo z vás se mezi těmito dvěma pevnými skly rozhoduje, zkuste si pár cvaků s tímhle zoomem a uvidíte sami. Třeba vás taky přesvědčí…
Z negativ bych snad napsal jen o něco hlasitější autofocus oproti jiným sklům této řady, takže točit s ním video je potřeba až po přidání externího mikrofonu, jelikož vrčení doostřování je na videu jinak slyšet.
Přikládám pár fotek s tímto objektivem: